ABG-organisatie sluit 2017 af met positief resultaat

Foto: Jeroen Stuve

De ABG-organisatie houdt in 2017 een bedrag van € 440.000,- over. Bestuur en directie zijn blij met dit resultaat en beseffen tegelijkertijd dat er in 2017 heel strak gestuurd is op de financiën van de ABG-organisatie. Dit leerpunt nemen zij mee bij het opstellen van de begroting 2019 en de verdere ontwikkeling van de ABG-organisatie.

De kaders voor de begroting 2019 staan vanaf eind februari op de agenda van de drie gemeenteraden. Zij hebben de gelegenheid om een zienswijze in te dienen op de begrotingskaders. In Gilze en Rijen vergadert de raadscommissie op 26 februari over de kaders. De gemeenteraad doet dat op maandag 12 maart 2018. Op woensdag 14 maart 2018 vergadert de gemeenteraad van de gemeente Baarle-Nassau over de kaders. De voorbereidende commissievergadering is op woensdag 28 februari 2018. In Alphen-Chaam staan de
begrotingskaders op donderdag 15 maart op de agenda van de gemeenteraadsvergadering.

De algemeen directeur van de ABG-organisatie presenteert in juni 2018 de begroting 2019 voor de ABG-organisatie. Voor de ABG-organisatie is een belangrijke uitdaging om de producten en diensten voor de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen verder te ontwikkelen. Voordat het bestuur van de ABG-organisatie de begroting definitief vaststelt, krijgen de gemeenteraden in juli 2018 de gelegenheid om te reageren op de concept-begroting.

De ABG-organisatie is de ambtelijke fusie-organisatie van de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen en bestaat sinds 1 januari 2016. In 2016 kostten een grotere vraag naar producten en een kwaliteitsimpuls digitaal werken voor de ABG-organisatie de drie gemeenten extra geld. Op basis van het resultaat in 2016 zijn maatregelen genomen om te komen tot een meer betrouwbare begroting voor 2017 en 2018.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen